На един етаж от мен

Много обичам да разговарям с П.Винаги успява да ме удиви,впечатли,разсмее и всеки път ми отваря очите за живота на един етаж под мен.
П.-дели ни една година разлика,един етаж,хиляди километри мечти и ни свързва тясна роднинска връзка.Хем роднини,хем толкова различни.
Преди няколко дни ми се случи да се прибираме заедно.По пътя си говорехме за всичко,от което тя се вълнуваше-от обувките с панделка...до жълтия й лак.
Не беше скучно,по-скоро интересно.Такива събеседници за мен за рядкост-ако се намираш на средна дълбочина в блатото,един разговор с тях е способен  да те изкара на повърхността,на сушата.
П. била по магазините.Мисията "Черни лачени обувки с панделка" може би не изглежда невъзможна,но факт е несполучливия й край.За успоконие си взела жълт лак.
Да,жълтото е хубав цвят.
-Жълтото е новото черно.
-Ъъъ...Взех си го,за да си отива със жълтото ми клинче.И имам и жълта блуза.
-Ех,тези клинчета.Колко имаш?
-Значи-жълто,две черни,лилаво...Оле,искам да си взема цикламено...
И тук сте прави-цикламеното е най-хубавият цвят.
Скоро разговора мина на тема училище.
Това лято П. имала седем изпита-биология,химия,физика,немски и английски език,математика,физкултура и география.
Впечатлих се-взела ги,значи можела да учи,ако иска.
-Те бяха много лесни.По математика госпожата ми продиктува задачите с решенията,по английски ми даде един текст да го препиша-имах три грешки...По немски пак същото.Нямах нито една грешка!!!
Как да не му стане гадно на човек?Аз не мога дори да си мечтая за такова съвършенство.
А тя дори беше лаконична.Аз бих го извикала,бих го казала на всеки минувач.
-Сега обаче трябва да науча немската азбука.Вчера я учих цял ден...
-Ъъ,цял ден?!?
-Добре де-три часа.И ми остана да науча последните четири букви.
П. е моят идол!
Миналата седмица била само три дена на училище.В четвъртък не отишла-успала се.Станала в 9.30,а тябвало да тръгне в 10.Как да се оправи?Нито прическа ще си направи,нито грим ще си сложи,нито е гледала времето,за да знае как да се облече.А щом не знае какво да си сложи,не е способна да избере цвета сенки.Цялата система рухва!
-Аз пък като съм първа смяна ставам в 5.45.Лежа до 6.10,до 6.15 вече съм облечена,а в 6.20 си приготвям раницата.В 6.30 тръгвам.
В този момент чувам силен стон.П. ме гледа с големите си кафеви очи пълни с изненада.
-А грим?!?А ноктите?!?
Вдигнах ръцете си към нея,а по пръстите ми нямаше следа от лак.
Сблъскът с начина ми на живот не й понесе,нито пък на мен...
Прибрах се .
Осъзнах,че на мен с 35 стъпала по-далеч от П.,хиляди километри мечти
 и една година разлика,ми е по-добре...Изкачването си струва.