Случи ми се да отида на изложба(такива събития рядко ми се случват).Нямах голям ентусиазъм.Не че не обичам изкуството-напротив,ала нещо ми я нямаше музата да гледам картини тип „Сигурно е хубаво,не се разбира нищо.”
Вече е ясно,че отидох.
Може би е нещо от гените,от мама ли,от татко,но веднага ми дойде да кажа „Колко е хубава.Харесва ми.”Не забравяйте,че много е важно да оставиш добро впечатление било то и в празна зала.Оставих го единствено на жената от картината.Може би този лаконичен възторг беше най-смисленото нещо,което бе чувала през целия си престой в галерията.
Малко се увлякох в своята престорена игра.Но след като минах първата зала,започнах истински да се въодушевявам.Както се казва,вече виждах,а не гледах.Като бонус моят арт другар си беше баш арт човек.И малко от тук,малко от там-вече се омаях.
-Какво сливане на образите.Каква техника.-това би било един по-добър вариант на това,което казах,Но...
Завирах лице на около 20 см от картината и всеки детайл,който до минути го нямаше ясно сам изплуваше пред очите.Колко хубаво е да решиш,че си открил идеята на художника.Това толкова много те опиянява,че вече не можеш да се спреш-вече си арт наркоман.
-Защо е сложил тази точка там?А тази сянка-не,това едва ли е прозорец...Може би е акцент.Защо използва червено тук,а там не?
Влюбена съм.Анализите ми по литература да си гледат работата,вече ще пиша анализи върху картини.
На тръгване не посмях отново да се спра пред първата картина с жената-не исках да я разочаровам,че бях поредния човек с велики идеи за „великите идеи” на художника.

Като се прибрах все още арт-замаяна,се разрових в добрия стар Гугъл.Разбира се,че попаднах само на критики към художника.За секунда се почувствах заблудена,а после се сетих и за черната сянка,и за точицата и ..
-Аз пък го харесвам!
Според мен изкуството е свобода-мога да харесвам картина само с триъгълници и полукръгове,такава на Анди Уорхол,Пикасо,Дали,Дега,Жером....Може да харесвам и картина с кокоше аки.Аз съм свободна!

Така че да живеят картините с кокоши акита,изкуството и такива безумци като мен,които имат велики идеи за „великите идеи” на художника.

P.S.Не казвайте на първата картина на тръгване същото,което сте казали на останалите.Поне тя заслужава да сте лаконични .